Saturday, November 28, 2020

通識科改革



通識科改革再改革。十年多前,中途出家,入校教書,最初仲有一間中學同時請我,主教通識,兼教宗教倫理。記得當時我唔去嘅理由係334新學制,尤其係通識科,推行十年後,可能又再改革,心諗都係揀返一科我最鍾意教嘅,同埋穩陣啲嘅科目去教為上。最後都唔知自己教得好唔好,真係要問下啲學生先知。

之後,雖然無教通識科,但都一直留意同參與社會發生嘅事,亦發現學校(可能其他學校都係)好重視通識科。新學制初期,由於未有足夠人力資源,唔少學校都積極「引導」其他科嘅教師轉教通識科,放重資源落去,其他科嘅老師都係好葡萄。當年被「引導」轉科嘅老師如今肯定一番滋味在心頭!有人辭官歸故里,有人漏夜趕科場。收起教鞭之後,我反而教過通識科,係私人補習嗰隻。發覺又幾好玩,教到學生好多嘢,特別係積極關心社會嘅嘢。

通識科改革再改革,亦係意料中事,可以見到當權者嘅恐懼。傳媒訪問嘅學界,回應大多係小修小補,什麼加多個「達標並表現優異」等增加學生學習誘因,都係「榜著」政權嘅講法。無論通識科改成點,甚至消失,香港人喺呢一年半,集體上咗嘅一堂充滿血肉人性嘅通識課,歷歷在目,發夢都記得,呢一樣嘢,當權者係改革唔到。政權可以改革人民,人民更能改革政權,依靠嘅就係嗰一個夢。起碼我哋有發夢嘅權利同自由。

Photo by Daniel on Unsplash


0 意見:

我的日記存檔

Pages